Melayu perlu bersatu

Kemarin ambo gi Bicara Melayu hok Majlis Tindakan Pemikir anjur. Tan Sri Sanusi Junid bersyarah pasal Melayu, isu hok tok selesai lagi walaupun meretoh 50 tahun dah dari asal mulo merdeka.

Ambo tengok negeri ambo, ore Melayu dok berkekoh sebab politik. Dale maso 50 tahun, mace mace parti dah peretoh Kelate ni. Dari PAS, lepah tu UMNO, lo ni kelik ko PAS semula. Celoh celoh tu ado Semangat 46 lah, Berjasa lah. Modal hok dok guna sekalo gak kecik jah, dok buat rugi ore kito jah.

Contohnya, tok wakil PAS dok fokus 2 program di kawase dia. Bekwoh dengan ore mati. Nak nak kali tok wakil ni mari, mulo mulo sekali dia tanyo tue rumoh, ore UMNO ado mari doh ko? Kalu dok gak, hok tu pun boleh jadi modal.

Patutnyo, tok wakil PAS ni, kerjasama lah denga anok Kelate hok duduk di Pusat. Kalu lagu tu, buleh la sikit sebanyak pembangunan gi ke Kelate.

Kalu PAS dok caro ko benda hok kecik, remeh temeh, tu ya jadi tak berapa nak ada pembangunan tu. Tok wakil dok sibuk caro ko nak jadi tok wakil sepenggal duo lagi, buke nak merancang untuk faedah rakyat. Kita di Kelate, buke nak tolok pembangunan. Kalu buleh, tokse la jauh sangat tikah dengan tempat ore.

Kita ore Melayu, hok molek nyo, bersatu lah untuk masa depe kita sendiri ore Melayu. Bila kita bersatu, baru lah semo kepentingan ore kita akan terbela. Agama, pembangunan, ekonomi, pendidikan, dan mace mace lagi lah.

Marilah adik kakok kito fikir samo samo, untuk faedah kita sendiri, ore Kelate.

Hello world!

Welcome to WordPress.com. This is your first post. Edit or delete it and start blogging!